من نحن و ماذا نريد ؟

بسم الله الرحمن الرحيم

سلام عليكم ورحمة الله وبركاتة

ازيكوا يا شباب اية الاخبار انا عارف الكل متعطل الايام دية عشان امتحاناتة ربنا يوفقكوا

يارب ويعينكوا على اللي انتوا فية ويقويكوا يارب اللهم امين والله وحشتوني فعلا بقالى

فترة كبيرة مش فى تواصل بيني وبينكوا ربنا يارب ينجح اللي بيذاكر ويجوز اللي متجوزش

واللي اتجوز يارب يرزقة بالزرية الصالحة ( اللــهم امـيين )

اكيد حضارتكوا لاحظتوا قبل ما تضيفوا الجروب او اي حد جاتلة دعوة جديدة

ان الجروب دة كان مفيهوش ملامح مكنش فية ( وصــف ) او يعني الناس دية عايزة

اية وعاملين الجروب دة لية وهدفهم اية والحمد لله تمكنا بمنتاها البساطة اننا

نعمل وصف للجروب هو يمكن كبير شويتين بس دة تلخيص كبيرة لحاجات كتيرة

عايزين نعملها معاكوا وعايزين تعديلات واضافات فى الوصف عشان دة جروبكوا

قبل ما يكون الجروب بتاعنا ولو اشتهر شهرة عالمية هيكون بفضل المولي عز وجل

وفضلكوا وربنا يكرموا يارب ويجازيكم كل خير اللهم امين نيجي للوصف

انا محترم ... أنا محترمه


أحنا شباب مسلم مصريين وغير مصريين عشنا مرارة الذنوب وبذات ذنوب الخلاوات ، وقررنا نعمل حاجة ، ابتدينا بنفسنا واتعاهدنا قدام ربنا
اننا هنبعد عن الذنوب دية مش بس كدة دة أحنا كمان هننشر الوعي
بخطورتها ومدي أثارها على الانسان .

عايزين كل الناس من كل البلاد من مختلاف الاجناس والاديان تتعاهد معانا قدام ربنا سبحانة وتعالي على نشر مفهوم الاحترام ككل وليس مقتصر على أشياء معينة .

والله الموفق

وشعارنا هو : ( أنا أنـــســان أنــا مــحــتـرم ) ( أنا أنـــســانه أنــا مــحــتـرمه )

ودية مجموعة من البنود او القواعد عايزين نزودها

نبتدي :

انا انسانـ/ـه محترمـ/ـه بغض بصري
.. .. .. بعدم سماعي لأغاني تثير الشهوة ( غير هادفة )
.. .. .. مش بشتم حد ولو حد شتمني مش برود علية
.. .. .. مبضيعش وقتي
.. .. .. بأحترام ربي
.. .. .. بأحترام وتقدير الأخرين
.. .. .. بأني اشوف اعلام محترم ( هادف ) موجود متقولش لا
.. .. .. بحترام جيراني
.. .. .. بأحترام اهلي وتقبلهم
.. .. .. بأحترام مدرسي /مدرستي/دكتوري .....الخ
.. .. .. باحترام ذاتي بعدم التدخين
.. .. .. باحترام بيئتي مش هرمي زبالة فى الشارع
.. .. .. مش بزعج حد سواء كلاكس عربية او كاسيت اوكمبيوتر
.. .. .. بأن يكون تفكيري هادف
.. .. .. بأني أحاول اساعد غيري
.. .. .. بأني احاول ادخل السرور او اسعد حد

( أنا أنـــســان أنــا مــحــتـرم ) ( أنا أنـــســانه أنــا مــحــتـرمه )


مستنين رأيكوا فى الوصف واي اضافات عايزين اضافات كتيرة وعايزين افكار عشان

تفعيل الجروب وانتشار اوسع للجروب وربنا يكرمكوا يارب سلام عليكم

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق